Na današnji dan prije 21 godinu, mladi student Harvarda, Mark Zuckerberg, pokrenuo je web stranicu thefacebook.com, koja je zauvijek promjenila tijek komumikacije i revolucionirala pojam i definiciju masovne komunikacije. Američka društvena mreža koja danas broji milijardu korisnika diljem svijeta.
Kada pričamo o društvenim mrežama, Facebook je definitivno pionir cijelog razvoja online komunikacije. Naravno, prije samog osnivanja Facebooka 2004. godine, imali smo blogove, "chat room-ove" i web stranice, koje su ljudi koristili uglavnom za osobnu korist. No, thefacebook.com je pokrenuo nešto što je u to vrijeme bilo nepojmljivo, a to je međusobno povezivanje ljudi iz cijelog svijeta. Objavljivanje statusa, komuniciranje s drugim ljudima, i objavljivanje osobnih fotografija je nešto što je Facebook postavio kao normu budućih društvenih mreža.
Ljudi su sada mogli živjeti iz svoga doma, ne izlaziti van i povezivati se s ljudima diljem svijeta.
Facebook je bio online platforma koja je zapravo definirala pojam masovne komunikacije, koja se još više "razgranala" i adaptirala za današnje prilike. Nakon pokretanja same thefacebook.com stranice, gubi se prefix "the" i ostalo postaje povijest. Osim interpersonalne komunikacije i osobnih potreba, Facebook je definirao masovnu komunikaciju i digitalni marketing koji su neizostavni dio poslova, ali i postao glavna platforma gdje ljudi mogu razvijat svoje profesionalne karijere.
Naravno, kao svaka društvena mreža, Facebook ima svojih mana, poput problema lažnih profila i botova, te guranje propagandi i agendi različitih grupacija ili političkih stranki. Uvijek nam padne na pamet incident tijekom američkih predsjedničkih izbora 2016. godine, kada je dokazano da je Facebook dao podatke svojih korisnika britanskoj tvrtki Cambridge Analytica za političku kampanju tadašnjeg republikanskog kandidata Donalda Trumpa; naravno, bez pitanja i dopuštenja ljudi.
Iako su analitičari prognozirali propast Facebooka nakon dolaska novih društvenih mreža, čini se da je ova Zuckerbergova platforma preživjela, ali i razvila, s obzirom da svakodnevno bilježi nove korisnike. Hrvati vole Facebook, a čini se da će tako i ostati još jako dugo.